Ako maštate o nekom boljem mestu za život, Kipar to definitivno jeste

Vodimo vas na treće najveće ostrvo u Sredozemnom moru, u čaroliju zvanu Kipar. Vaš vodič je Snežana Sremac, hemičarka zaljubljena u putovanja.

Iako sam svoj letnji godišnji odmor 2019. godine privela kraju, bio je dovoljan samo jedan telefonski poziv da mi se upali zelena lampica i da kupim avio kartu za Kipar, na pet dana. Pa šta? Popiću kafu sa drugaricom i iskoristiću priliku da se još koji put bućnem u moru.

Tako sam ja zamišljala svoju posetu Sanji i njenoj porodici. A ispalo je mnogo više od toga!

Podsećanja radi, Kipar, čiji je glavni grad Nikozija, treće je najveće ostrvo u Sredozemnom moru (posle Sicilije i Sardinije). A ono što mu daje veću dozu posebnosti je činjenica da se nalazi na raskrsnici Evrope, Azije i Afrike.

Larnaka je bila moje zvanično mesto boravišta tih nekoliko dana.

Snežana Sremac za vreme svog kratkog ali slatkog boravka na Kipru

Želela sam da uživam u pogledu na more…

Na aerodromu su me dočekali moji domaćini i posle nepunih 30 minuta već smo se smejali i ćaskali u kafiću na najpoznatijem šetalištu Larnake. Iako je prvi dan uvek namenjen za obilazak mesta u kojem se nalazimo, kao što rekoh, ja sam samo došla na kafu koja se produžila i prerasla u večeru u njihovoj divnoj kući. Pijucakli smo vince, ćaskali i spontano napravismo disko veče.

Pamtiću dugo to veče zbog ogromne količine pozitivne energije, pomešane sa toplim i slanim vazduhom. Sutra sam ustala relativno rano, ali nisam odmah krenula u ekspediciju osvajanja plaže koja se nalazila na celih 100 koraka od apartmana. Želela sam da uživam u pogledu na more sa terase. Nigde mi se nije žurilo, iako sam imala još samo tri noći kraj Božije lepote ispred sebe.

Koža na jagodicama mi se smežurala kao u detinjstvu

Pre ulaska na plažu, dobrodošlicu su mi poželele visoke palme i dva hotela iza kojih počinje raj. Fantastična peščana plaža sa neopisivom bojom mora i ležaljkama od trske, poseduje i nekoliko barova koji su sjajna oaza hlada ako sunce postane nemilosrdno. A bilo je nemilosrdno.

Uživala sam da ugrejana od sunca uđem u more koje ima taman toliko stepeni da me rashladi, a ne preseče svojom hladnoćom. A taj osećaj je bio znak da već sledeći ulazak ne treba da bude običan, korak po korak, nego let u punoj brzini i bacanje u vodu u punoj slobodi.

Da, nagutala sam se slane vode itekako, a koža na jagodicama mi se smežurala kao u detinjstvu. Al’ ja sam uživala za 10 plus.

Hotel u Larnaki

Odlazak do kapele, crkve i plaže Aja Tekla

Inače, na Kipru se vozi levom stranom puta i na to se nisam navikla do kraja mog boravka. Ne treba da spominjem da sam sirene automobila upućene meni čula više puta.

Sledećeg dana smo išli do kapele, crkve i plaže Aja Tekla. Tu sam osetila neverovatan mir. Ne znam da li je to zbog nestvarnog pogleda na more i svih nijansi plave boje ili je meni jednostavno taj dan bio poseban! Kada bih nekako morala da opišem to mesto, mislim da bi ga reč „magija“ najbolje opisala.

Čuveni sir halumi

Obilazak Larnake je takođe ostavio poseban utisak na mene. Šetalište pored mora sa nepreglednim nizom palmi, Stari grad, uske sporedne uličice sa restoranima, prodavnicama, barovima… Sve slatko kao bombona. Nisam neki ljubitelj hrane, ali sam čuveni halumi, sir od mešavine kravljeg i kozjeg mleka, morala da probam. Fantastičan je, i grilovan i svež.

Grobno mesto Četvorodnevnog Lazara

U crkvi Svetog Lazara imala sam privilegiju da se poklonim grobnom mestu Četvorodnevnog Lazara, kome je posvećen dan Lazareva subota. Tada sam obećala sebi da ću se vratiti na Kipar da doživim još jednom taj isti osećaj.

A ovaj anđeo sa slike je mala Mila koja je čvrsto odlučila da nauči da se prekrsti bez greške pre nego što se pokrijemo, uvijemo i uđemo u hram.

Crkva Svetog Lazara u Larnaki na Kipru

Plaže u Aja Napi

A kada ste na Kipru kod drugarice avanturističkog duha, u celodnevni izlet za poslednji dan stane utisaka taman toliko koliko stane u nečije desetodnevno letovanje. Kada smo ujutru sele u auto i krenule u našu avanturu, mogao je svet da se ruši, mi smo bile nezaustavljive. Lepotama plaža i predela nisam mogla da se načudim, iz vode nisam mogla da izađem, a nijedna šoljica kafe nije bila dovoljno velika da bi „pokrila“ sve naše teme.

Da, imale smo plan da ručamo u jednom lepom restoranu. I gle čuda, dok obiđosmo sve po ostrvu što je bilo u planu, vremena za restoran nije bilo. Zaključile smo da je bolje da pojedemo nešto od brze hrane, „overimo“ još jednu plažu u Aja Napi i produžimo direkno u noćni život.

Budi ono što zaista jesi

U noćni život sam išla u haljini koju sam tamo kupila i koju sam nosila tog dana za šetnju. Haljina je bila skroz u mom fazonu: casual, asimetrična, bela i sa natpisom Be who you really are – Budi ono što zaista jesi. I zaista sam bila!

Glavna štrafta u Aja Napi vri od ljudi. Muzika se čuje na sve strane

Spontano nas je nekakav talas dobrog raspoloženja ubacio u klub u kojem je pevao momak koji je i glasom i izgledom podsećao na Majkla Džeksona. Duboko me je dotakla pesma Heal the World  – Izlečite svet, kada su svi prisutni (čini mi se iz svih delova sveta) ustali, uhvatili se za ruke i zapevali. Naš lanac od mnogo karika našao se u jednom trenutku na glavnoj ulici Aja Nape.

I sada kada čujem tu pesmu, uvek se setim nezaboravnog boravka na Kipru. Zašto ta pesma a ne neka druga? Ne znam. Možda zato što Džekson u njoj peva o nekom boljem mestu za život, a Kipar to definitivno jeste.

Tekst je napisan na Lazarevu subotu, u Beogradu, 11. aprila 2020. godine

I još nekoliko zanimljivosti
Prema legendi, Kipar je rodno mesto Afrodite, grčke boginje ljubavi i lepote.
Stopa kriminala na Kipru je veoma niska, te se smatra jednim od najsigurnijih mesta za život na svetu.
Prosečan životni vek muškaraca na Kipru je 76 godina, a žena 80.

Tekst i fotografije: Snežana Sremac

Ona MAGAZIN

Na prvi dan proleća 2009. izašao je Ona Magazin broj 1. Bio je to prvi domaći glossy mesečnik namenjen ženama 35+ Posle osam godina neprekidnog izlaženja, Ona Magazin je prešao na dvomesečno izdanje. Ona Magazin je primer literarnog novinarstva koje, osim svežih vesti, donosi priče iz života, ispovedne intervjue poznatih i kolumne ljudi od pera.

Trenutno nema komentara

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena